Juschka Weigel - performance "Frequency I" - Roxy/NoD, Praha

23.09.2010 20:00

Přetížený řád každodenního života.
Do jaké míry může systém řídit člověka? 
Co se stane, když tento řád je stále více složitější až do úplného zatemnění.
Jak žít v řádu, který má nad člověkem moc, ale kterému už nelze porozumět
Jaké myšlenky se objevují ve chvíli nedorozumění a katastrofy?

Koncept: Daniel Regenberg a Juschka Weigel
Choreografie a tanec: Juschka Weigel
Muzika: Daniel Regenberg, Mozart, Radiohead
scéna: Miguel Muñoz a Juschka Weigel
light design: Miguel Muñoz

délka: 60 min.
produkce: inthissection - uschka weigel

koprodukce: Teatro Galán – Santiago de Compostela a En Pé de Pedra 2005 – Festival Internacional de Danza

premiéra: 24.06.2005 - Festival Internacional de Danza Santiago de Compostela

 

Juschka Weigel:

Jushka Weigel studovala Colombo Dance School v Curychu. Po ukončení studií absolvovala šesti měsíční stáž v prestižním institutu Merce Cunningham School v New Yorku. Po této zkušenosti spoluzakádala taneční skupinu Verwandlungsamt, kterou řídil režisér a tanečník butó Anzu Furukawa. Od roku 1997 do roku 2000 se podílí spolu s Josefem Kissem na výzkumu společných bodů mezi moderním tancem, butó a prací s tělem. Její první představení, taneční sólo How is this for a start to your day?, získalo několik hodnotných ocenění: 2. cenu za choreografii na International Festival for Solo Dance ve Stuttgartu a 1. cenu na 7 MASDANZA, International Dance Festival v Maspalomas, na Kanárských ostrovech. Po tomto úspěchu Juschka Weigel uskutečnila několik choreografií ve Španělsku, Německu, Belgii a v Rakousku. Dalším mezinárodním úspěchem bylo v roce 2003 obdržení 1. ceny na 8 MASDANZA mezinárodním festivalu za představení Ungemein, které připravila společně s choreografem a tanečníkem Simone Willeitem. 

    Juschka Weigel je vzácný typ umělce, který se snaží hledat nové možnosti napříč několika žánry. V jejích choreografiích lze najít prvky moderního tance, grotesky, avangardního japonského stylu butó, ale i tradiční vlivy indické hudby, jež studovala u Pandit Sankha Chatterjee. Novináři její choreografie nejčastěji vystihují slovními obraty jako taneční anarchie nebo rebélie proti systému. 

 

Zde najdete více informací.